Uue meedia mõju traditsioonilisele meediale

Valeuudis

Tänapäeva maailmas elades, kus infomüra on hästi palju, muutub aina olulisemaks oskus, kuidas teada milline info on tõsi ja mida saab usaldada ning milline info on laus vale. Mis on üldse valeuudis(inglise keeles “fake news”)? Valeuudis on ta uudise moodi info, mis tundub piisavalt usutav ning tundub  ajakirjanduse moodi. Mis aga eristab valeuudist valest on see, et valeuudis on tahtlikult vale levitamine, eesmärgiga saada sellest otsest või kaudset kasu. Siin ka lahe video, mis seletab valeuudist.

  Tavaliselt lähtub inimene kolmest tegurist, kui otsustab kas saaadud info on usaldusväärne või mitte. Esimene ja üks olulisemaid on usaldusväärne meediabränd, teiseks on sõbrad ja kolmandaks omaenese kogemus. Seega siit järeldades on uus media mõjunud traditsioonilise meediale hästi kuna on muutnud selle usaldusväärsemaks.

Reklaam/reklaamindus

Traditsiooniliseks meediaks loetakse ka reklaami. Kui enne uue media tulekut, olid reklaamid, kas ajalehtedes/ajakirjades, telekas või suurtel stendidel, siis nüüd on väga palju reklaami kolinud interneti. Võrreldes traditsioonilise media reklaamidega, kus igaüks ei saa reklaami üles panna ning tihti lugu maksab see päris kopsaka summa, siis nüüd internetis saab põhimõtteliselt igaüks panna üles reklaami ning seda ka väikse raha eest. Suur pluss veel internet reklaamide puhul on andmed, mida saad jälgida, näiteks palju inimesi just sellest reklaamist on klikinud sinu lingile või paljud on ostnud toote/teenuse just nähes seda reklaami. Traditsioonilise meedia puhul sul ei ole õrna aimugi, palju inimesi on üldse seda reklaami näinud ja palju seda reklaami nähes sinu toodet/teenust ostsid. Seega kokkuvõttes on uus meedia mõjunud traditsioonilise meedia reklaamile halvasti.

Kasutatud allikad:

https://www.sirp.ee/s1-artiklid/c21-teadus/voltsuudised-ja-uus-kulauhiskond/

https://novaator.err.ee/1068156/mis-on-valeuudis

http://dspace.ut.ee/handle/10062/46873

https://novaator.err.ee/976684/valeinfo-vohamine-sunnib-ajakirjandust-muutuma-usaldusvaarsemaks

https://seodesignchicago.com/marketing/traditional-media-vs-new-media/

Comments

Popular posts from this blog

Kuidas saada häkkeriks?

Copyleft