Uue meedia mõju traditsioonilisele meediale
Valeuudis
Tänapäeva maailmas elades, kus infomüra on hästi palju,
muutub aina olulisemaks oskus, kuidas teada milline info on tõsi ja mida saab
usaldada ning milline info on laus vale. Mis on üldse valeuudis(inglise keeles “fake
news”)? Valeuudis on ta uudise moodi info, mis tundub piisavalt usutav ning tundub ajakirjanduse moodi. Mis aga eristab valeuudist valest
on see, et valeuudis on tahtlikult vale levitamine, eesmärgiga saada sellest
otsest või kaudset kasu. Siin ka lahe video, mis seletab valeuudist.
Tavaliselt lähtub inimene kolmest tegurist,
kui otsustab kas saaadud info on usaldusväärne või mitte. Esimene ja üks
olulisemaid on usaldusväärne meediabränd, teiseks on sõbrad ja kolmandaks
omaenese kogemus. Seega siit järeldades on uus media mõjunud traditsioonilise
meediale hästi kuna on muutnud selle usaldusväärsemaks.
Reklaam/reklaamindus
Traditsiooniliseks meediaks loetakse ka reklaami. Kui enne uue
media tulekut, olid reklaamid, kas ajalehtedes/ajakirjades, telekas või suurtel
stendidel, siis nüüd on väga palju reklaami kolinud interneti. Võrreldes
traditsioonilise media reklaamidega, kus igaüks ei saa reklaami üles panna ning
tihti lugu maksab see päris kopsaka summa, siis nüüd internetis saab põhimõtteliselt
igaüks panna üles reklaami ning seda ka väikse raha eest. Suur pluss veel internet
reklaamide puhul on andmed, mida saad jälgida, näiteks palju inimesi just sellest
reklaamist on klikinud sinu lingile või paljud on ostnud toote/teenuse just
nähes seda reklaami. Traditsioonilise meedia puhul sul ei ole õrna aimugi, palju
inimesi on üldse seda reklaami näinud ja palju seda reklaami nähes sinu toodet/teenust
ostsid. Seega kokkuvõttes on uus meedia mõjunud traditsioonilise meedia
reklaamile halvasti.
Kasutatud allikad:
https://www.sirp.ee/s1-artiklid/c21-teadus/voltsuudised-ja-uus-kulauhiskond/
https://novaator.err.ee/1068156/mis-on-valeuudis
http://dspace.ut.ee/handle/10062/46873
https://novaator.err.ee/976684/valeinfo-vohamine-sunnib-ajakirjandust-muutuma-usaldusvaarsemaks
https://seodesignchicago.com/marketing/traditional-media-vs-new-media/
Comments
Post a Comment